Apskritai
apie grupines statulėles. Gražios yra dar šv. Antano,
šv. Vincento, Mykolo Archangelo, šv. Roko ir šv. Pranciškaus
Stigmatizacijos grupines statulėlės. Vienos jų pasižymi savo
savotiškais skulptūrinės grupės kompozicijos dėsniais, kitos -
meninių formų traktavimu, dar kitos - savotišku velnio vaizdavimu,
pavyzdžiui, šv. Vincento statulėlėj, Žemaičių velny".
Siužetiniu ikonografiniu atžvilgiu mes jų negvildensime. Mes tą
padarėme tik dažniausiai aptinkamoms statulėlėms. Paliesti gi
gausybę kitų statulėlių mes negalime, nėra tas mūsų tiesioginis
uždavinys ir, galop, mus tas nuvestų į sausą vienų ar kitų
nesutapimų su krikščioniška ikonografija konstatavimą, dėl ko,
kaip matėme, kunigai kartais atsisakydavo jas šventinti. Be to, šiuo
ikonografiniu atžvilgiu išsamiai žada išnagrinėti jas p. J.
Perkovskis, vienas uoliausias šių dienų žemaičių liaudies medinės
skulptūros tyrinėtojas, ruošiamame Tautos ir Žodžio žurnalui
straipsnyje187).
|
|
Šv. Mykolas
Arkangelas |
Šv. Rokas |
-
Pauliaus Galaunės piešiniai
-
Grįžimas
į I-ąją P. Galaunės straipsnio apie senąsias lietuvių skulptūras
dalį. (Lietuvių liaudies menas. Jo meninių
formų plėtojimosi pagrindai. Kaunas, 1930. P. 155-201):